Cum sa-ti motivezi angajatii intr-o firma mica

Cum sa-ti motivezi angajatii intr-o firma mica

Vorbim adesea cu antreprenori de firme mici sau medii, si de multe ori intampinam aceeasi dilema: cum faci sa-ti mentii angajatii motivati?

Desigur, spre deosebire de marile corporatii, care-si permit vacante luxoase si bonusuri considerabile, antreprenorul trebuie sa gandeasca in afara cutiei.

Surpriza placuta vine cand ne dam seama ca metoda bugetului redus nu este aplicabila doar pentru firmele mici si medii - ci este metoda corecta in orice context, si vom vedea imediat de ce spunem asta.

Asadar, daca nu ai timp sa citesti chiar acum faimoasa carte a lui Daniel Pink si cauti solutii rapide, dar eficiente, citeste in continuare!



  1. Autonomie, Maiestrie si Scop

Incepem chiar cu un input inteligent de la domnul Pink - el spune ca motivarea incepe cu acesti trei piloni: autonomie, maiestrie si scop. Mai exact, el a descoperit ca angajatii sunt mai motivati cand:

  • Autonomie - au sansa sa ia decizii de unii singuri, chiar daca sunt micute; aleg subiectul unui meeting, vorbesc direct cu clientul, sunt lasati sa gestioneze o situatie fara interventia superiorilor (atunci cand se poate);

  • Maiestrie - duc la nivel de maiestrie skillurile lor si sunt incurajati de catre superiori; feedbackul pozitiv, cat si negativ, il ajuta pe angajat sa evolueze si il face sa se simta sustinut de firma in aceasta directie;

  • Scop - simt ca sunt parte din ceva mai mare, mai important; este important sa le reamintim ca munca lor conteaza, ca au un rol clar definit in firma, ca sunt valorosi pentru companie. 

  1. Voluntariat

Chiar daca pare o pierdere de timp pentru unii - si exista sanse mari sa se auda niste comentarii negative in prima faza - voluntariatul este o metoda grozava de conectare cu echipa. 

Studiile arata ca activitatile de voluntariat in firma ofera o multitudine de beneficii pe termen lung:

  • Puncteaza foarte bine pilonul 3 din punctul anterior - scopul. Ii scoate pe angajati din stresul zilei normale de munca si le ofera o alta perspectiva asupra lumii;

  • Este o metoda excelenta de team building - echipa invata sa lucreze impreuna, poate chiar din departamente diferite, care n-ar avea contact asa des in mod normal;

  • Ridica moralul angajatilor, stiind ca si-au rupt din timp pentru a-i ajuta pe cei mai putin norocosi.

  1. Cunoaste-i ca oameni

Se spune ca e bine sa pastrezi viata personala si cea profesionala separate - afirmatie cu care suntem doar partial de acord.

In ziua de azi, munca este strans legata de viata personala. O persoana isi petrece aproximativ o treime din viata la munca. De aceea, separarea completa a celor doua aspecte poate duce la o senzatie de racire, de lipsa de scop, de ignoranta.

Ca si antreprenor, este valoros sa iti cunosti angajatii. Sa stii ce conteaza pentru ei, ce ii motiveaza, ce i-ar putea deranja asa de tare incat sa plece de la tine. Astfel, cand situatii neplacute se ivesc, vei stii cum sa gestionezi situatia in functie de harta mentala a persoanei respective. 

Cateva lucruri pe care le poti invata despre angajatii tai, care nu traverseaza granita subiectelor “personale”:

  • Cum inteleg/retin informatia cel mai bine: vizual, auditiv sau kinestezic;

  • Care sunt valorile lor;

  • Care este limbajul iubirii/aprecierii lor.



Concluzii

Iata ce simplu este sa iti motivezi angajatii - fara bugete, excursii sau cadouri scumpe. 

Retine ca orice om isi doreste sa se simta important, validat si ca aduce ceva valoros lumii in care traieste. Plecand de la premisa asta, e mult mai usor sa intelegem ce important e sa ne apreciem angajatii.

Iar daca echipa ta e nemotivata din lipsa de echipamente IT corespunzatoare, nu uita sa intri pe site, avem preturi foaaarte motivante! :) 

0 Comentarii

Posteaza un comentariu

Reload

Trimite